Video Poster

Θεσσαλονίκη, 10η Μέρα

Τελευταίες μέρες του φεστιβάλ και οι συζητήσεις έχουν πλέον στραφεί προς το βράδυ της Κυριακής και την απονομή των βραβείων.

Αρκετά βραβεία έχουν ήδη δοθεί, όπως εκείνα της Αγοράς. Έναν σύντομο απολογισμό του πολύ σημαντικού αυτού τμήματος του φεστιβάλ μας έκανε η υπεύθυνη της Αγοράς, Γιάννα Σαρρή, ενώ το ίδιο έκανε, επίσης στην κάμερα της COSMOTE TV, η Βασιλική Διαγουμά, η επικεφαλής Επικοινωνίας και Διεθνών Σχέσεων του ΕΚΟΜΕ, του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων κι Επικοινωνίας.

Πριν από λίγες μέρες ανακοινώθηκε πως η ταινία Δεσμοί Γυναικών Lingui, The Sacred Bonds είναι η επισημη προταση απο το Τσαντ για βραβείο Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, κάτι που με χαρά μου σχολίασε αυτοπροσώπως ο σκηνοθέτης, Μαχαμάτ Σαλέχ Χαρούν, καλεσμενος του φεστιβάλ γι' αυτήν την εξαιρετική, χαμηλών τόνων πλην αιχμηρή ταινία του που προβλήθηκε εδώ και που εχει παρόμοιο θέμα με τον φετινό Χρυσό Λέοντα, Το Γεγονός. Ο Χαρούν που, όπως μου ειπε, διαμένει στο Παρσιι τα τελευταία τριάντα χρόνια, είναι ένας από τους σπουδαιότερους εκπροσώπους του Αφρικανικού κινηματογράφου. Έχει κερδίσει Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Βενετίας με την πρώτη του ταινία Bye-bye Africa, στη συνέχεια συμμετείχε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες με την ταινία Abouna, ενώ κέρδισε το Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας με την ταινία Daratt, Dry Season.

Για μια ταινία, τώρα, που έχει πάρει ήδη βραβείο Όσκαρ, το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ Free Solo, και την καταπληκτική δουλειά του εκεί μού σχολίασε, σε μια απολαυστική συνέντευξη, ο διάσημος σερβοαμερικανός σχεδιαστής ήχου Ρόλαντ Βάις, ο οποίος έχει συνεργαστεί με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως ο Mάρτιν Σκορσέζε, ο Ανγκ Λι και ο Μάικλ Μουρ, ενώ μια μέρα πριν είχε παραδώσει ένα αρκετά πρωτότυπο masterclass με τίτλο “Αποδομώντας τον κινηματογραφικό ήχο”. (Ο Βάις είναι και μέλος της Κριτικής Επιτροπής για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα).

Η παρουσίαση άρχισε με την επαναληπτική προβολή ενός ολιγόλεπτου κλιπ από την ταινία Γάζα, αγάπη μου, που είχε πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στο online 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στη διάρκεια των προβολών του κλιπ, ο Βάις και οι συνεργάτες του χρησιμοποίησαν διάφορα αντικείμενα για να δημιουργήσουν ζωντανά τους ήχους της ταινίας, ενώ άλλαζαν τη μίξη των ήχων κάθε φόρα που έδειχνε και πάλι το κλιπ.