Βενετία '20, Δέκατη Μέρα
Δύο γυναίκες, ένα Όσκαρ
Είχα γράψει λίγες μέρες πριν πως το “One Night in Miami”, που προβλήθηκε στη Mostra εκτός Διαγωνιστικού, είναι πολύ πιθανό να φέρει τη Ρετζίνα Κινγκ πάλι στα βραβεία Όσκαρ, αυτή τη φορά σαν την πρώτη μαύρη σκηνοθέτιδα στην ιστορία του θεσμού.
Όπως όλα δείχνουν, και η Κλόε Ζάο θα πάει για πρωτιά, σαν η πρώτη ασιατικής καταγωγής υποψήφια σκηνοθέτης στην ιστορία των βραβείων Όσκαρ: Το “Nomadland” της, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στη Βενετία ταυτόχρονα με το Τορόντο, έτυχε θριαμβευτικής υποδοχής, όπως άλλωστε αναμενόταν (ο καλλιτεχνικός διευθυντής Αλμπέρτο Μπαρμπέρα ήδη πριν την έναρξη του φεστιβάλ είχε πει πως πρόκειται για αμιγές οσκαρικό υλικό).
Επίσης, η πρωταγωνίστρια Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, εξαιρετική όπως πάντα, εδώ σαν μια εξηντάχρονη γυναίκα που χάνει τα πάντα στην παγκόσμια οικονομική ύφεση του 2008 και ξεκινά να ζήσει σαν νομάς στα βάθη των μεσοδυτικών αμερικάνικων πολιτειών, βαδίζει μάλλον ολοταχώς για το τρίτο της χρυσό αγαλματίδιο. Θα το μάθουμε στις 25 του ερχόμενου Απριλίου.
Σημειωτέον πως η τριανταοχτάχρονη Ζάο, εκτός από σκηνοθεσία, ανέλαβε και το σενάριο, την παραγωγή και το μοντάζ, ενώ η ΜακΝτόρμαντ, που αγόρασε το 2017 τα δικαιώματα του non-fiction βιβλίου της Jessica Bruder “Nomadland: Surviving America in the Twenty-First Century”, και στο οποίο βασίζεται η ταινία, είναι και συμπαραγωγός.
Inclusion Rider, ξανά
Μιλώντας για τη Μακντόρμαντ: Η Αμερικανίδα ηθοποιός, παραλαμβάνοντας το Όσκαρ της για το “Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι” το 2018, είχε φωνάξει τις εξής δύο ακατανόητες - τότε - λέξεις “Inclusion Rider”, σε ελεύθερη μετάφραση να πρέπει να υπάρχει πιο ίση συμμετοχή φύλων/εθνικοτήτων στα συμβόλαια των κινηματογραφικών παραγωγών.
Φαίνεται πως η φωνή της, μεταξύ άλλων, εισακούστηκε διότι η Αμερικάνικη Ακαδημία Γραμμάτων και Τεχνών μόλις ανακοίνωσε χθες περίπου το ίδιο σαν βασική προϋπόθεση πια για μια ταινία ώστε να μπορεί να είναι υποψήφια για Όσκαρ – ανακοίνωση που μονοπώλησε σχεδόν τις συζητήσεις στο Λίντο.
Ήρθε η ώρα
Και βέβαια, εκτός από τα επερχόμενα Όσκαρ, έριχναν όλοι στοιχήματα για τα βραβεία στη Βενετία, τα οποία και θα δοθούν το βράδυ του Σαββάτου. Σχεδόν σίγουρη είναι η βράβευση της Βανέσα Κίρμπι στην κατηγορία της ερμηνείας, είτε για το “Pieces of a Woman” είτε για το “The World to Come”, ενώ είναι μάλλον απίθανο φέτος, με τέτοια μεγάλη εκπροσώπηση από γυναίκες δημιουργούς, και με πρόεδρο την Κέιτ Μπλάνσετ, το μεγάλο βραβείο να δοθεί σε άρρενα σκηνοθέτη.
Υπομονή μέχρι αύριο.